Δευτέρα 27 Ιουνίου 2011

Πού ήσουν Αγανακτισμένε; Απάντηση

Αγαπητέ Τάκη Μίχα,
Εγώ ήμουν εδώ (και εδώ και εδώ και εδώ και εδώ) διατρανώνοντας δημόσια την αντίθεση μου σε όσα συνέβαιναν όλα αυτά τα χρόνια και μάλιστα πληρώνοντας μεγάλο προσωπικό κόστος για αυτό. Αντίδραση που ποτέ όμως δεν βρήκε ανταπόκριση ούτε από τις εκάστοτε Διοικήσεις, αλλά το πιο σημαντικό, ούτε από την Πολιτεία. Αντίδραση που ποτέ δεν έβρισκε το δρόμο προς την δημοσιότητα καθώς το σύστημα όλα αυτά τα χρόνια έκανε πολύ καλό φιλτράρισμα στην ενημέρωση του λαού. Και αυτό, εσείς το ξέρετε πολύ καλά. Κάποιοι συνάδελφοι μου μάλιστα, πλήρωσαν με την ζωή τους την αντίδραση τους αυτή στην διαφθορά (Στέλλιος Αλεξανδρόπουλος).
Οφείλω όμως να ομολογήσω ότι δεν έπεσαν στην αντίληψη μου κάποια από τα, πολλά υποθέτω από το ύφος του κειμένου σας, άρθρα σας με τα οποία ενημερώνατε εσείς τον Ελληνικό λαό για όλα αυτά που πολύ γλαφυρά αναφέρετε στο κείμενο σας (εδώ). Παρόλα αυτά, σας παρακαλώ να μου τα προωθήσετε έστω και τώρα. Θα μου φανούν χρήσιμα. Τουλάχιστο στο να διορθώσουν την εικόνα που έχω για την δημοσιογραφία και τις ευθύνες της για την κατάσταση στην οποία βρέθηκε η χώρα.
Το παρακάτω απόσπασμα από σχετικό άρθρο συναδέλφου μου, αποτυπώνει πλήρως την θέση μου για τον καταλογισμό των ευθυνών.
"Την κοινή σε μια δημοκρατία ηθική ευθύνη πολιτών-πολιτικών χρησιμοποιούν οι πολιτικάντηδες για να
μετριάσουν τις πολιτικές ευθύνες τους. Πρόκειται για μια ακόμη απόπειρα εξαπάτησης της κοινής γνώμης: οι φαύλοι πολιτικάντηδες συναιρούν επίτηδες τις ηθικές και πολιτικές ευθύνες για να αυτο-απαλλαγούν. Ωστόσο, η σχέση πολιτικού - πολίτη δεν είναι ισοβαρής: λαμβάνει χώρα σε ένα ήδη δομημένο περιβάλλον, τη θεσμική ευθύνη για το οποίο έχει, κατ’ αρχήν και πρωτίστως, ο πολιτικός. Όταν ξέρω ότι ο κύριος τρόπος για να βρει δουλειά το παιδί μου είναι ο ρουσφετολογικός, πιθανότατα θα τον χρησιμοποιήσω, όπως χρησιμοποιώ το αυτοκίνητο για τις μετακινήσεις μου, αδιαφορώντας για τις μακροχρόνιες περιβαλλοντικές συνέπειες. Εκ μέρους μου αυτό είναι βραχυπρόθεσμα ορθολογικό. Εκ μέρους του πολιτικού εκπροσώπου μου, όμως, είναι ανορθολογικό να ενθαρρύνει αυτή τη συμπεριφορά μου, στο μέτρο που είναι επιφορτισμένος με την αποτελεσματική διαχείριση των θεσμών. Ο πολιτικός εκπρόσωπός μου είναι θεσμικά υπεύθυνος για το σχεδιασμό του πεδίου εντός του οποίου δρω. Η δική μου ορθολογικότητα αναφέρεται στις επιλογές μου από ένα μενού που οι πολιτικοί, ex officio, διαμορφώνουν. Η δική τους ορθολογικότητα συνίσταται στο να σχεδιάζουν το μενού, με γνώμονα το μακροχρόνιο δημόσιο συμφέρον. Αυτό, άλλωστε, ορκίζονται να προστατεύουν οι πολιτικοί...». εδώ
Σχετικό είναι και το ΕΛΛΑΔΑ και ΓΕΛΑΔΑ εδώ

Κλεάνθης Θραμπουλίδης

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου