Τρίτη, 20 Αυγούστου 2013

Πώς να γίνετε μέλος του Διδακτικού και Ερευνητικού Προσωπικού (ΔΕΠ) του Πανεπιστημίου

TheBestNews
Διαλέξτε τον πατέρα σας, τον σύζυγο σας, έναν συγγενή σας ή στην χειρότερη περίπτωση έναν «κολλητό» σας για να κάνετε το Διδακτορικό σας ή για να προσφέρετε Διοικητική υποστήριξη στα προγράμματα Του. Δεν χρειάζεται καμιά ανοικτή προκήρυξη, καμία διαδικασία αξιολόγησης σας για τις θέσεις αυτές. 

Μια νύχτα η Πολιτεία θα δώσει το δικαίωμα στους κολλητούς σας να σας μονιμοποιήσουν σε θέσεις Διοικητικού προσωπικού (δες Παυλόπουλος).
Αν έχετε ήδη Διδακτορικό δεν χρειάζεται να κάνετε στην νέα σας θέση τίποτε, καθώς … το
Διοικητικό έργο δεν «αρμόζει» με τα προσόντα σας. Έτσι έχετε όλο το χρόνο να εμπλουτίζετε το βιογραφικό σας με ότι  κρίνετε εσείς χρήσιμο. Μπορείτε να κάνετε μαθήματα στα ΤΕΙ, στο ανοικτό Πανεπιστήμιο και ότι άλλο θέλετε εκτός από τις δουλειές για τις οποίες υποτίθεται πως προσληφθήκατε στο συγκεκριμένο Πανεπιστήμιο. Ο μισθός εξάλλου είναι διασφαλισμένος. Είστε Μόνιμος. Όσο για τις δουλειές που αντιστοιχούν στην θέση σας;  Αυτές τις κάνουν κάποιοι άλλοι, τα γνωστά «κορόιδα».
Αν πάλι δεν έχετε Διδακτορικό, μπορείτε να το κάνετε καθώς έχετε όλη τη δυνατότητα να μην προσφέρετε τίποτε ως Διοικητικός υπάλληλος. Κανείς δεν θα σας ενοχλήσει.  Μπορεί ακόμη να σας δώσουν και άδεια να το κάνετε. Πάλι κάποιοι άλλοι θα κάνουν την δουλεία για την οποία υποτίθεται πως προσληφθήκατε, τα γνωστά «κορόιδα». Σήμερα αυτοί μπορεί να μπαίνουν σε διαθεσιμότητα γιατί δεν έχουν Διδακτορικό.

Μια άλλη νύχτα, πολύ σύντομα, το 2013, η Πολιτεία θα δώσει το δικαίωμα στους «κολλητούς» σας να σας κάνουν Εργαστηριακό Διδακτικό Προσωπικό (Ε.ΔΙ.Π).
ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ «Αναδιάρθρωση της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Λοιπές Διατάξεις αρμοδιότητας Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων», Άρθρο 39 - Θέματα Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, παράγραφος 19 «δ)  (…) οι μόνιμα υπηρετούντες στο Ίδρυμα, καθώς και οι υπηρετούντες με συμβάσεις ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου έχουν δικαίωμα να ζητήσουν την ένταξη τους στην κατηγορία Ε.ΔΙ.Π. που προβλέπεται στο άρθρο 29, εφόσον είναι κάτοχοι διδακτορικού διπλώματος με γνωστικό αντικείμενο ίδιο ή συναφές με τα γνωστικά αντικείμενα που θεραπεύει το ίδρυμα. (…)»

Έτσι, χωρίς καμία προκήρυξη της θέσης, χωρίς καμία ανοικτή διαδικασία. Εσείς είστε τα παιδιά του συστήματος. Αφήστε τους άλλους που πήγαν στο εξωτερικό να κάνουν μεταπτυχιακά και διδακτορικά να περιμένουν ευκαιρίες για να προσφέρουν στους φοιτητές αυτής της χώρας τις γνώσεις και εμπειρίες που αποκόμισαν. Είναι για μια ακόμη φορά τα «κορόιδα». Το σάπιο πολιτικό σύστημα και το Πανεπιστημιακό κατεστημένο επενδύουν πάνω σας. Σας έχει απόλυτη εμπιστοσύνη πως από ευγνωμοσύνη θα το στηρίζετε ακόμη και αν αποδεδειγμένα πλέον οδηγεί την χώρα στην καταστροφή. 

Την ίδια νύχτα η Πολιτεία θα δώσει το δικαίωμα στους «κολλητούς» σας να σας αναθέσουν ακόμη και αυτοδύναμο διδακτικό έργο. Αρμόζει … με τα «προσόντα» σας. 

ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ «Αναδιάρθρωση της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Λοιπές Διατάξεις αρμοδιότητας Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων», Άρθρο 39 - Θέματα Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, παράγραφος 19

«3Α. (…) μπορεί να ανατίθεται στα μέλη της κατηγορίας Εργαστηριακού Διδακτικού Προσωπικού (Ε.ΔΙ.Π.) και Ειδικού Τεχνικού Εργαστηριακού Προσωπικού (Ε.Τ.Ε.Π.) αυτοδύναμο διδακτικό έργο.».

Τι σημασία έχει αν η χώρα αυτή έχει (ίσως) την μεγαλύτερη αναλογία ΔΕΠ προς φοιτητές. Για σας ο δρόμος για τη μονιμοποίηση σας ως μέλη ΔΕΠ έχει ανοίξει. Θα χρειασθεί βέβαια να περιμένετε ακόμη … μια νύχτα. Αφήστε τους άλλους που πήγαν στο εξωτερικό να περιμένουν ανοικτές προκηρύξεις για να προσληφθούν με συμβάσεις έργου για 3 χρόνια και να περάσουν από 10 κρίσεις με ανοικτές διαδικασίες για να βρεθούν στην θέση που εσείς πήρατε σε μερικές νύχτες … με τις «κατάλληλες» βέβαια προσβάσεις. 

Προσέξτε κάτι. Η διαδικασία αυτή έχει ένα μόνο μειονέκτημα. Έχετε την υποχρέωση εφ’ όρου ζωής να στηρίζετε το κατεστημένο που σας βόλεψε.  Του χρωστάτε απόλυτη ευγνωμοσύνη και αυτό σας θέλει για να στηρίζετε κάθε του ενέργεια όσο παράλογη και αν είναι αυτή.

Στο χωριό μου έλεγαν. «Το δύσκολο είναι να μπεις στην ΔΕΗ (στον ΟΤΕ, κλπ) ακόμη και σαν καθαρίστρια. Μετά μπορείς να γίνεις και Διευθυντής.» Κατά τα άλλα επιχειρούν να μας πείσουν ότι υπάρχει σχέδιο αναβάθμισης της Δημόσιου Πανεπιστημίου και της χώρας.

9 σχόλια:

  1. Σημαντική παρατήρηση από σχόλιο συναδέλφου
    "... Καιρός, όπως λέτε, να τα πούμε με το όνομά τους.
    Μόνο που, για να μήν επιδοκίμαζα την "εξυπνάδα" των άλλων, τα "κορόϊδα" θα τους έλεγα απλά ευσυνείδητους ή έντιμους (χωρίς να υπονοεί οτι είναι οι μόνοι). Αλλιώς μπορεί και να σημαίνει οτι αφού είναι κορόϊδα καλά να πάθουν! ..."

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. «Λυπάμαι για το άρθρο και τον τρόπο που ο κος καθηγητής επέλεξε να μιλήσει. Χωρίς να πω ότι δεν ισχύουν σε μερικές περιπτώσεις στο Ελληνικό Πανεπιστήμιο αυτά που ανέφερε, θα ήθελα να πώ ότι οι γενικεύσεις μας έχουν φέρει εκεί που είμαστε μέχρι σήμερα. Στο Ελληνικό Πανεπιστήμιο υπάρχει και η περίπτωση …» από σχόλιο συναδέλφου

    Είναι απόλυτα φυσιολογικό να υπάρχουν συνάνθρωποι μας που λυπούνται όταν θίγονται τα κακώς κείμενα που οδήγησαν και οδηγούν την χώρα και την κοινωνία στην σημερινή κατάσταση. Αυτοί μπορούν να καταταγούν σε 2 κυρίως κατηγορίες. Και τονίζω το «κυρίως» για όσους δεν μπορούν να διακρίνουν τι είναι γενίκευση.
    Στην πρώτη ανήκουν αυτοί που άμεσα εμπλέκονται με τα κακώς κείμενα. Απόλυτα αναμενόμενη η λύπη τους. Συνήθως αποφασισμένοι να πολεμήσουν μέχρι εσχάτων για τη διατήρηση της υπάρχουσας κατάστασης.
    Στην δεύτερη ανήκουν όσοι άμεσα συνεργάζονται απόλυτα με το κατεστημένο που δημιουργεί και συντηρεί τα κακώς κείμενα. Η λύπη τους εκφράζεται κύρια για να επιβεβαιώσουν την αφοσίωση, στήριξη και προσήλωση τους στο υπάρχον σύστημα. Θα πάρουν θέση ανάλογα με την εξέλιξη της κατάστασης. Τα καταφέρνουν πολύ καλά στο να προσεταιρίζονται το επικρατών κάθε φορά σύστημα.
    Μια τρίτη κατηγορία περιλαμβάνει έντιμους και ευσυνείδητους οι οποίοι όμως ενοχλούνται από την αναφορά των κακώς κείμενων καθώς τους εκθέτει σε κάποιο βαθμό η μη αντίδραση τους σε αυτά.
    Σε κάθε περίπτωση το βιογραφικό του καθενός μπορεί να δώσει ενδείξεις για την κατηγορία στην οποία ο καθένας ανήκει. Τονίζω πάλι πως δεν έχω καταγράψει όλες τις κατηγορίες και δεν στοχεύω με την παρέμβαση μου αυτή στην κατάταξη κανενός στις παραπάνω κατηγορίες.
    ΥΓ.
    Είναι πολύ sic να αντιδράς για τον τρόπο. Μακάρι να είχε η χώρα σήμερα την πολυτέλεια αυτή.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Βάφτιζαν ερευνητές τους διοικητικούς υπαλλήλους
    ΒΗΜΑ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. "... Ετσι άρχισαν οι μονιμοποιήσεις των ερευνητών σε διοικητικές θέσεις. Ομως, αρχικά αυτοί οι υπάλληλοι συνέχιζαν να εργάζονται στα προγράμματα και στα γραφεία των πανεπιστημιακών που τους «έβαλαν» στο ίδρυμα. Γι’ αυτό δεν έλειψαν διαμαρτυρίες μονίμων διοικητικών που έβλεπαν τους ΙΔΑΧ «να πληρώνονται ως διοικητικοί υπάλληλοι και να μην έχουν πατήσει το πόδι τους στη γραμματεία για να τους βοηθήσουν», όπως συμπλήρωσε ο πανεπιστημιακός. «Το προσωπικό αυτό εντάχθηκε στην ερευνητική διαδικασία και κάνει ερευνητικό και εκπαιδευτικό έργο. Υπάρχει αναντιστοιχία ανάμεσα στο έργο που κάνουμε και της θέσης που έχουμε. ..." ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ
    Οργιο κομματικών προσλήψεων στα πανεπιστήμια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. "Θέμα: «Ένταξη διοικητικού προσωπικού στην κατηγορία Ε.ΔΙ.Π.»

    Σε εφαρμογή των διατάξεων των άρθρων: (α) 68 παράγρ. 3 εδαφ. 5 του .Ν4235/2014 (ΦΕΚ 32 τ.Α΄/11.2.2014) και (β) 79 παραγρ. 3 περιπτ. δ του Ν.4009/2011 όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 39 παράγρ. 21 του Ν.4186/2013 και κατόπιν προηγούμενων προσκλήσεων, καλείστε οι ενδιαφερόμενοι που κατέχετε διδακτορικό δίπλωμα με γνωστικό αντικείμενο ίδιο ή συναφές με τα γνωστικά αντικείμενα που θεραπεύει το Ίδρυμα, να υποβάλετε αίτηση, υπόδειγμα της οποίας επισυνάπτεται, για ένταξή σας στην κατηγορία Ε.ΔΙ.Π., έως 14.3.2014."

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. "--- απασχόληση συγγενικών προσώπων καθηγητών με διαδοχικές συμβάσεις ορισμένου χρόνου, με συνέπεια οι προσληφθέντες να θεμελιώνουν δικαιώματα σύμβασης αορίστου χρόνου, καλύπτοντας πάγιες και διαρκείας ανάγκες"
    Μεγάλο οικονομικό σκάνδαλο σε 3 Πανεπιστήμια της Θεσσαλονίκης
    http://news247.gr/eidiseis/oikonomia/megalo_oikonomiko_skandalo_se_3_panepisthmia_ths_thessalonikhs.2861397.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Η "νύχτα" που περίμεναν ... ήρθε

    Έκτακτη Σύνοδος Πρυτάνεων για να ανακληθούν οι νέες διατάξεις για ΕΔΙΠ,ΕΤΕΠ και διοικητικούς υπαλλήλους των ΑΕΙ
    Οι κλειστές διαδικασίες ανάδειξης σε ακαδημαϊκές θέσεις αποκλείουν από τη διεκδίκηση πανεπιστημιακών θέσεων αξιόλογους νέους επιστήμονες.

    http://www.esos.gr/arthra/45889/ektakti-synodos-prytaneon-gia-na-anaklithoyn-oi-nees-diataxeis-gia-edipetep-kai#comment-48669


    ΠΟΣΔΕΠ: Ηθικά απαράδεκτη η διάταξη για τα μέλη ΕΔΙΠ
    Στην περίοδο της διαρροής επιστημονικού προσωπικού στο εξωτερικό (brain drain) η ρύθμιση αυτή κλείνει τις πόρτες σε πολλούς νέους επιστήμονες
    http://www.esos.gr/arthra/45915/posdep-ithika-aparadekti-i-diataxi-gia-ta-meli-edip

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. "Σήμερα, μια μέρα μετά τη δημοσίευση του νόμου (4415/2016) στο ΦΕΚ, η κυρία Αναπληρώτρια
    Υπουργός Παιδείας, με επείγουσα επιστολή της διαπιστώνει ότι «η υλοποίηση της διάταξης είναι
    αδύνατη» και ότι «επίκειται τροποποίησή της», ζητά δε να ανασταλεί η εφαρμογή της, «για λόγους
    ασφάλειας δικαίου». [2] Ελπίζουμε να μην επανέλθει μια ανάλογη ρύθμιση με νυκτερινή
    τροπολογία, αλλάζοντας μόνο τη βαθμίδα του Λέκτορα, που κάποιος θα τους έχει πλέον
    ενημερώσει ότι από καιρό έχει καταργηθεί, σε Επίκουρου.
    Το υπουργείο οφείλει επιτέλους να σταματήσει να ανατρέπει το θεσμικό πλαίσιο και την
    ακαδημαϊκή τάξη με τροπολογίες. Ως πότε το ελληνικό Πανεπιστήμιο θα υφίσταται τις συνέπειες
    των μαθητευόμενων μάγων; Αφού δεν μπορούν, γιατί δεν παραιτούνται;
    Δ ι ο ι κ ο ύ σ α Ε π ι τ ρ ο π ή
    της
    Κ Ι Ν Η Σ Η Σ Π Α Ν Ε Π Ι Σ Τ Η Μ Ι Α Κ Η Σ Α Ν Α Β Α Θ Μ Ι Σ Η Σ"
    http://www.posdep.gr/index.php?option=com_docman&task=doc_download&gid=1948&Itemid=207

    ΑπάντησηΔιαγραφή